Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marga guru
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 11483
|
Wysłany: Pią 23 Wrz 2011, 19:44 Temat postu: |
|
|
Bardzo lubię Pamuka! Najbardziej lekko mi się czytało: "Nazywam się Czerwień", fascynujące połączenie tajemnicy, historii kultury chrześcijańskiej i muzułmańskiej, ukazanie siły namiętności i ludzkich losów, wplątanych w niesamowite okoliczności. Nie polecam "Stambułu", nudne, przegadane, o niczym. Lubię też, z tego kręgu kulturowego, "Pchli pałac" Elif Şafak. Tak samo emocjonalnie gęste.
W podobnym, mocnym uczuciowo nurcie, lecz także nieco depresyjnym, pisze jeden z moich numerów jeden, Haruki Murakami. "Norwegian wood" mnie zahipnotyzował, z kolei "Kronika Ptaka Nakręcacza" jest przekombinowana. A "Sputnik Sweetheart" bardzo wzruszający.
Odnośnie książek z pogranicza gender, polecam "Sekretne życie pszczół".
Również bardzo lubię Zadie Smith, jest lekka w tonie, ale porusza powazne tematy, szczególnie w debiucie, "Białe zęby", ale również w "O pięknie". Allende jest boska i zawsze przy niej płaczę. Ameryka Łacińska to też niezwykle dowcipny i wnikliwy Vargas Llosa i... mogłabym tak bez końca . W każdym razie, ciesze się, że nas czytaczy nie jest wcale tak mało .
Paulo Coelho to nowoczesny harlekinowiec . _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaluna uzależniony
Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 623 Skąd: Z filmu Burtona
|
Wysłany: Sob 24 Wrz 2011, 6:55 Temat postu: |
|
|
Ach,kocham ten temat! Wciąż przypomina mi się coś nowego,ale jednocześnie mam nieodparte wrażenie ,że zapominam o niezwykle ważnych dla mnie dziełach i nigdy nie zdołam napisać o wszystkich wartych uwagi książkach.
Moim ulubionym dziełem OP jest Muzeum Niewinności.Za przekorę.Rzeczywiście,fenomenalna maniera pisarska.
Murakami ,tak, czyta się bardzo dobrze!Jednakże miewam wrażenie,że lekkie,łatwe i przyjemne ,ale nieco...puste.Wciągające historie. Facet jest płodny
Kiedyś kolekcjonowałam i pochłaniałam serię Salamandra. Pamiętam,że znalazłam tam mnóstwo pasjonujących tytułów jak choćby Zabić Drozda.Bardzo przyjemne czytadła,zdecydowanie zaletą tej serii było spore zróżnicowanie pośród autorów ,a jednocześnie i pośród tematów. Nadal uważam,że o ciekawa seria i można znależć tam masę świetnych książek .
http://www.rebis.com.pl/rebis/public/books/catalog.html?co=serie&id=1&shop=
Zadie Smith,Białe Zęby i Łowca Autografów to MUS
Jeszcze przypomniałam sobie fajną,urokliwą książke Życie Pi.
Książki z Ameryki Łacińskiej kocham za ...nastrój!Tzw klimat.
Ach no i zapomniałam o Rosji,Dostojewski miłość moja wielka! Wracam do książek i fascynuję się nimi po stokroć.Nie potrafię wybrać ukochanej książki,ale chyba najbardziej uwielbiam Idiotę.
Z Polski absolutnie polecam : Gombrowicza (Ferdudurke),Witkacego (Nienasycenie),Wyspiański (Wesele), Masłowska( Paw Królowej),Kosiński (Malowany Ptak).Dobrze wspominam lekturę Lalki.
Polecam też Things Fall Apart Ch,Achebe. Nie wiem czy było tłumaczone.
Bosz,tyle tego było.
Przecież jeszcze Faulkner,Grass z jego Blaszanym Bębenkiem.Ulysses Joyce'a, Kafkę pochłonęłam w chwil kilka niemal nie mogąc się oderwać od absurdalnego świata Procesu. Orwell i jego 84 był dla mnie nie lada wyzwaniem bo czytając go mieszały się we mnie złość i fascynacja zarazem.
Nie wolno zapomnieć o Tramwaju zwanym pożądaniem i Buszującym w zbożu,dziełach Bellowa,P.Roth'u i Millerze z jego Śmiercią Komiwojażera. A Vonegutt a Steinbeck? W.Golding i jego "Władca Much". Burroughs,Kerauc "On the Road",A.Camus
Przepraszam za chaos ,ale pamięć ludzka jest nieco nieokrzesana |
|
Powrót do góry |
|
|
metka moderator
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3676
|
Wysłany: Pon 26 Wrz 2011, 13:04 Temat postu: |
|
|
ewaluna napisał: | Metka,
Ciekawa jestem Twojej opinii dotyczącej Maxa and Mary.
Czy też wzruszyłas się jak ja? |
ewaluna, widziałam Maxa and Mary.
Film doprawdy szczery, przejmujący, prawdziwy i tak... muszę przyznać, że jest wzruszający. Szczególnie na końcu, kiedy Mary spogląda w górę i widzi... i ten spokojny, szczęśliwy wzrok Maxa. Zadziwiające, jak starannie dopracowali mimikę tych postaci i jak oddali jego uczucia za pomocą "plasteliny".
Ja osobiście polecam dwa filmy, które widziałam w ten weekend.
"The beaver" z Melem Gibsonem i Jodie Foster. Jodie osobiście odpowiada za reżyserię i nalegała na uczestnictwo Mela w tym projekcie, by powrócił na ekrany w godny sposób po ostatnich skandalach z jego udziałem. I tutaj czapki z głów, bo prywatnie wydawać by się mogło, że facet stracił zdrowy rozsądek, ale jego kunszt aktorski jest wciąż na cholernie wysokim poziomie. Polecam bardzo!
"The Romantics". Opowieść na podstawie książki Galt Niederhoffer. Równie dobry, szczególnie jeśli chodzi o rozkminy życiowe i miłosne. I bynajmniej nie ma tam żadnych cukierkowych scen, wyznań i to jest w nim piękne.
jako bonus, piosenka z tego filmu - oszalałam na jej punkcie
Bedouin Soundclash feat. Coeur De Pirate - Brutal Heart
z książek, znajoma poleciła mi "Nic śmiesznego" Joseph'a Heller'a & Speed'a Vogel. Leży i czeka, aż zacznę ją czytać. Czytał ktoś ją jeszcze? _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Juliette guru
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 2929
|
Wysłany: Pon 26 Wrz 2011, 21:09 Temat postu: |
|
|
Miłośniczkom biografii polecam książkę M. Kotowskiego "Pola Negri. Legenda Hollywood". "Połknęłam" podczas weekendu i zaraziłam się fascynacją do tej aktorki. Teraz poluję na jej filmy i bierze mnie rozgoryczenie, że filmy nieme są lekceważone i tak trudno dostępne na DVD
W między czasie przeczytałam "Audrey Hepburn" autorstwa jej syna Seana Hepburn Ferrera. Jeżeli ktoś szuka pozycji faktograficznych, opisujących karierę tej aktorki to może się rozczarować, bo są to głównie wspomnienia o Audrey jako kobiecie i matce. Wzruszające, szczególnie kiedy autor przechodzi do opisu ostatnich tygodni z jej życia. Pięknie i mądrze opowiedziane. Dodatkowym atutem pozycji jest cała masa fotografii, wiele prywatnych, nigdy indziej nie publikowanych.
Również zaliczam się do wielkich miłośniczek rudowłosej Ani _________________
Ostatnio zmieniony przez Juliette dnia Pon 26 Wrz 2011, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Inka83 guru
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 2075 Skąd: z piekła rodem
|
Wysłany: Pon 26 Wrz 2011, 21:24 Temat postu: |
|
|
Juliette, cieszę się, że podobała Ci się biografia Audrey, pióra jej syna. Też ją polecałam w innym temacie.
A tę o Polo Negri widziałam w księgarni. Zamierzam ją kupić, a jeśli polecasz to na pewno kupię. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaluna uzależniony
Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 623 Skąd: Z filmu Burtona
|
Wysłany: Nie 2 Paź 2011, 8:32 Temat postu: |
|
|
Rozczarowałam się "O północy w Paryżu". Fabuła,muzyka,gra aktorska,zdjęcia...wszystko dopracowane i oczywiście na najwyższym poziomie. Niestety,brakło nieco typowego dla Allena sarkazmu/ironii życiowej.Szkoda. |
|
Powrót do góry |
|
|
metka moderator
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3676
|
Wysłany: Nie 2 Paź 2011, 9:44 Temat postu: |
|
|
Ewaluno, widziałam jakiś czas temu. Film sympatyczny, pomysł ciekawy, jedynie Owen Wilson jakoś mi tam nie pasował.
Ja z kolei wybrałam się w końcu na "Skóra, w której żyję". I chociaż film ogólnie dobry, tak w porównaniu z książką wypadł słabo. Bajeczka, gdzie cały aspekt psychologiczny zawarty w książce został złagodzony niemiłosiernie. Wątki pozmieniane, które w książce dodawały jedynie tej "pikanterii" całej historii, w filmie niepotrzebnie nawet poruszony.
Zatem, drogie Panie, książkę polecam. Bardzo!
Oglądałam również "Drive". Muzyka filmowa i Ryan Gosling _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaluna uzależniony
Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 623 Skąd: Z filmu Burtona
|
Wysłany: Nie 2 Paź 2011, 10:08 Temat postu: |
|
|
Na "Skórę" i na "Drive" wybieram się w tym tygodniu.zobaczymy.
Drive chyba nawiązuje do "Vanishing Point" ( '71),którykocham.
Ryan to piękny był też w Fanatyku A dobrze zagrał w Half Nelson.
Polecam też ze względów czysto estetycznych : Jude Law.mniam.
http://www.filmweb.pl/film/Repo+Men+-+Windykatorzy-2010-452824 |
|
Powrót do góry |
|
|
metka moderator
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3676
|
Wysłany: Nie 2 Paź 2011, 10:15 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że widziałam Half Nelson i Repo Men. Muzyka z tego drugiego do dziś leci w moich głośnikach. Przyznam, zakończenie było świetne, nie spodziewałam się. A piosenka Moloko i scena, kiedy Jude Law z tą babeczką próbują się uratować redukując u niej wiadomo co... do dzisiaj mam gęsią skórkę na samo wspomnienie, jest kapitalna _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marga guru
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 11483
|
Wysłany: Nie 2 Paź 2011, 21:55 Temat postu: |
|
|
Mnie też ciekawi ten Drive. A Skóra... chyba Almodovarovi nie wyszła... coraz bardziej ma odjechane te filmy - cenię go przede wszystkim za Wszystko o mojej matce i za unikalny, wyrazisty styl, ale mam wrażenie, że czasem za bardzo szarżuje i odlatuje, gubiąc jakiekolwiek przesłanie. A Allen czasem uderza w bardzo komercyjne struny... Uwielbiam jego stare dobre filmy, jego poważne Wszystko gra i Sen Kasandry, bardzo mi się podobało lekkie, ale i liryczne Co nas kręci, co nas podnieca... jednak np. Vicky Cristina Barcelona to już nie to, co lubię u Allena... choć ogólnie poziom znakomity. Niestety, przy tej lekkości nie ma już pierwiastka mądrości, jak to niegdyś bywało i nie podoba mi się ta nowa era w allenowskim stylu.
Dziś obejrzałam w końcu Sin City - znakomity obraz, niezwykle efektowny, mocny i charakterystyczny, kojarzy mi się trochę z 300.
Natomiast bardzo jestem zawiedziona Nie bój się ciemności - chyba del Toro za bardzo przywiązał się do wymyślonego przez siebie schematu... nic nowego, tyle że produkcja amerykańska, a nie hiszpańska i Katie Holmes w roli ofiary... przykro patrzeć.
Z evergreenów polecam wszystkim pisarstwo Tokarczuk oraz Pilcha - tak patriotycznie dziś . _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Warszawa : Katowice : Kraków : Poznań : Wrocław : Łódź : Szczecin : Gdańsk : Toruń : Bydgoszcz : Częstochowa : Olsztyn : Rzeszów : Piła : Zielona Góra : Lublin : Kielce
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group |