Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Libella5 bywalec
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 100
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 11:28 Temat postu: Niezbędnik.. |
|
|
Nigdzie na forum nie widziałam czegoś takiego... więc poszukałam w internecie i znalazłam coś co mam nadzieję przyda się wszystkim planującym wesele
Sala:
rezerwacja (wynajęcie),
kucharki,
kelnerzy,
zastawa (wiadomo, że nie wszystkie sale są wyposażone w sztućce, trzeba sprawdzić, czy komplety talerzy są jednakowe )
krzesła dla Młodej Pary,
dekoracja za Młodą Parą (potrzebny 'stojak', materiał, kwiaty, serduszka, gołąbki, zdjęcie Młodej Pary itp.)
dekoracja stołów; należy sprawdzić, czy sala ma na wyposażeniu: wazony, serwetniki, świeczniki, patery na owoce,
dekoracja sufitu i ścian; nie zawsze jest tak, że właściciel lokalu zgadza się na wykonanie naszych pomysłów, więc należy przedstawić mu naszą wizję dekoracji.
(Kiedyś byłam na weselu, gdzie na ścianach były zawieszone fotografie Młodych z dzieciństwa, moim zdaniem całkiem fajny pomysł),
dowiedzieć się, czy trzeba posprzątać salę po weselu,
sprężarka,
przedłużacz,
sznurek,
wstążki,
Dodatki:
winietki,
kwiaty do wazonów,
świeczki,
serwetki,
obrusy,
balony,
serpentyny,
wstążki,
materiał (do dekoracji sufitu),
Kiedy można dekorować salę?
1. Możemy zatrudnić firmę, która się tym zajmie
2. Jeśli sami chcemy się tym zająć, należy uzgodnić z właścicielem lokalu dogodny termin (być może dzień wcześniej w tymże lokalu odbywa się inna impreza),
Kamerzysta & Fotograf
rezerwacja (umowa/zaliczka),
należy ustalić godzinę przyjazdu do Państwa Młodych,
ustalić kiedy chcemy zdjęcia, w dzień ślubu czy kilka dni po ślubie,
czy chcemy zdjęcia w studio czy plenerowe,
Jeśli plener to pomysł na plener [Ile zdjęć?, Z kim? (sami, z rodzicami, ze świadkami, z rodzicami chrzestnymi itp.), Gdzie?]
pomysł na podkład muzyczny do filmu, w momencie gdy goście składają Nam życzenia,
klip z wesela (skrót najzabawniejszych, najbardziej wzruszających momentów )
pomysł na zakończenie filmu z wesela; np. wiersz, sentymentalna piosenka
Zespół/DJ
rezerwacja (umowa),
ustalić czy zespół gra przed domem Panny Młodej,
ustalić czy zespół gra w kościele (w naszym przypadku pan z zespołu zaproponował, że również w kościele mogą zagrać )
piosenka na pierwszy taniec,
ustalić, co ile utworów robią przerwy (żeby nie były za długie),
zapytać, czy zespół pije alkohol podczas wesela (osobiście byłam na weselu, gdzie zespół się upił ;/ i po oczepinach puszczali muzykę z płyt ;/ zero profesjonalizmu )
uzgodnić zabawy oczepinowe (żeby nie było niespodzianek),
uzgodnić zabawy weselne, np. zabawa na zapoznanie rodzin, czy śpiew przy stołach,
podziękowanie dla rodziców (mogą coś powiedzieć w imieniu Młodych, bo wiadomo podziękowania są wzruszające i niekiedy ciężko Młodym cokolwiek powiedzieć) + piosenka,
Fryzjer:
Należy pamiętać, że najpierw fryzura, później makijaż!
rezerwacja terminu na próbną fryzurę,
rezerwacja terminu na fryzurę ślubną,
zapytaj fryzjerkę czy trzeba mieć swoje wsuwki, spinki,
na 'uczesanie próbne' dobrze jest wziąć welon/diadem/tiarę/kwiatki,
jeśli chcesz farbować włosy, umów się wcześniej ,
zamówić fryzjera dla narzeczonego
zamówić fryzjera dla mam
zapytać świadkową, czy zapisać ją do fryzjera.
Makijaż:
zarezerwować termin na makijaż próbny,
zarezerwować termin na makijaż ślubny,
zarezerwować termin na upiększenie naszych paznokci,
maniqure dla narzeczonego
Menu i napoje:
ustalić menu,
napoje (należy pamiętać o poprawinach i kacu ),
alkohol (należy pamiętać o bramach, zabawach oczepinowych, poprawinach),
owoce,
cukierki (pamiętać o bramach = osobie poniżej 18 r.ż. nie damy alkoholu),
ciasta (ustalić czy restauracja/Dom Weselny zaopatrują się w ciasta czy np. musimy je zamówić w cukierni),
pojemniki na ciasta (o ile decydujemy się na 'rozdawanie' ciasta po weselu),
tort (zamówić, ustalić godzinę podania, kupić figurkę na tort, fontannę sztucznych ogni, zorientować sie czy na sali mają odpowiedni stolik na tort, dekoracja stolika pod tort),
Dodatki
stół wiejski,
fontanna czekoladowa,
stolik z kawą/herbatą,
Pozostałe:
koszyk/wózek do roznoszenia/rozwożenia wódki,
Panna Młoda:
suknia ślubna,
płaszczyk, bolerko, peleryna itp. (w zależności od pory roku),
pończochy (2-3 pary),
bielizna,
podwiązka,
biżuteria: pierścionek, kolczyki, łańcuszek/wisiorek/kolia , diadem/tiara,
buty ślubne (+ ewentualnie jakieś na przebranie),
torebka,
parasolka,
welon/kapelusz,
rękawiczki,
bukiet/kwiat,
strój na poprawiny,
buty na poprawiny,
Pan Młody:
garnitur/frak/smoking,
koszula (może się przydać 2 na zmianę ),
krawat/musznik/mucha,
spinka do krawatu,
spinki do mankietów,
pasek/szelki,
bielizna,
skarpety,
obrączki,
biżuteria (o ile takową Pan Młody preferuje),
buty,
butonierka,
strój na poprawiny,
Obrączki:
wybór wzoru,
wybór treści graweru,
zamówienie obrączek,
odbiór (najlepiej około miesiąca przed ślubem, zeby był czas na ewentualne poprawki )
Świadkowie:
suknia świadkowej - czy przypadkiem nie wybiera się w białej sukience
bukiecik dla świadkowej - zamówić (bukiet, jeden kwiatek, ozdoba na ręce, torebka - tam schować chusteczki w razie płaczu Młodej, igłę, białą nitkę),
dowody osobiste świadków,
butonierka - kwiatek w tonie bukieciku świadkowej,
świadek rozdaje wódkę na bramach, świadkowa rozdaje cukierki na bramach,
wyznaczyć im obowiązki - powiadomić ich czego mogą się spodziewać świadkując; w kościele - np. jeżeli któryś ze świadków jest innego wyznania lub nawet z innego regionu kraju, przy życzeniach - świadkowie odbierają z rąk Młodych kwiaty, prezenty i koperty, na sali świadek wznosi pierwszy toast/lub ojciec - trzeba się upewnić, że ma tę przemowę
świadkowie pomagają Młodym i Rodzicom, są często pośrednikami i wysłannikami
suknie dla druhen - takie same kroje i kolory,
stroje drużbów - np. takie same krawaty i takie same ciemne garnitury,
dodatki dla drużbantów - np. on + ona po róży i wtedy mogą utworzyć tunel pod którym przejdzie Młoda Para po zaślubinach. kwiatek tylko dla niej, kotyliony
*jeżeli mają róże wszyscy i utworzą tunel (czyli róże w górę jak szable) to pokazać im gdzie mają go zrobić, np przy wyjściu z kościoła-że z tunelu róż wychodzicie do gości po życzenia
*obsypują Młodych ryżem/płatkami/grosikami itp.
Goście:
zamówić zaproszenia/zawiadomienia,
zrobić plan rozsadzenia gości,
wysłać/rozdać zaproszenia/zawiadomienia,
transport dla gości,
nocleg dla gości,
mapki dojazdu, np. do kościoła, z kościoła do restauracji/Domu Weselnego/Remizy itp.
DODATKOWO:
Dekoracja kościoła:
zamówić kompozycje w kwiaciarni,
kupić kwiaty i samemu wsadzić w wazony,
materiał,
świece,
ustrojenie krzeseł,
krzesła dla świadków,
kwiaty do dekoracji ławek - sztuczne czy żywe,
tasiemki, wstążki,
Dekoracja klatki schodowej/domu
balony,
hel/sprężarka/płuca,
serpentyny,
wstążki,
tasiemki,
materiał,
Dekoracja samochodu
kupić gotową kompozycję w kwiaciarni/hurtowni/na targach/kupić gotowy stroik kwiatowy/kupić kwiaty i samemu ustroić,
tablice rejestracyjne,
balony lub wstążki na antenki aut gości,
o ile wynajmujecie autokar dla gości można go ustroić
Kwiaciarnia:
zamówić wiązankę ślubną,
zamówić wiązankę/kwiatek dla świadkowej,
kwiatki do butonierek,
kwiaty dla rodziców na podziękowanie,
Samochód:
zarezerwować,
ustalić godzinę przyjazdu do Pana Młodego,
ustalić trasę przejazdu z kościoła do restauracji/Domu Weselnego/remizy,
Kościół/USC:
rezerwacja daty i godziny,
zamówienie i omówienie szczegółów z: organistą i chórem/skrzypaczką/śpiewakiem/śpiewaczką/młodzieżą śpiewającą+gitara/osobą do czytania psalmów, itp.
Nauki przedmałżeńskie,
wybór ministranta,
wybór czytania (kto czyta),
Zapowiedzi,
Protokół przedślubny (3 miesiące przed ślubem),
Akty: urodzenia, chrztu, bierzmowania,
Zaświadczenie z USC, że możemy wstąpić w związek małżeński - zaświadczenie to ważne jest 3 miesiące (do USC należy zabrać: odpis aktu urodzenia - 22 zł),
spowiedź.
INNE:
kieliszki do tłuczenia,
poduszeczka na obrączki,
gołębie,
balony,
ryż,
płatki kwiatów,
monety,
Wieczór panieński/wieczór kawalerski:
pomysł,
kto organizuje,
PAMIĘTAJ ! ! !
Kamerzysta, fotograf oraz zespół/DJ to też goście.
Mają oni swój stolik, przy którym odpoczywają, jedzą i piją.
WAŻNE!
Nie zapomnijcie o włożeniu do torebki świadkowej:
igła,
biała, czarna nić,
małe nożyczki (żeby uciąć nić/plaster),
plastry,
tabletki przeciwbólowe,
Jeśli o czymś zapomniałam to dopiszę Mam nadzieję, że to się przyda... _________________
Miej oczy szeroko otwarte przed ślubem i przymykaj je później |
|
Powrót do góry |
|
|
MissIndependent moderator
Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 6409 Skąd: gliwice/zabrze
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 11:45 Temat postu: |
|
|
to wszystko wygląda przerażająco... na szczęście jak ktoś robi w restauracji to niektóre punkty odpadają i wydaje się, ze to tak dużo, ale niektóre rzeczy po prostu się wie i nie trzeba się zastanawiać i wybierać (przynajmniej w moim przypadku) _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
magdaberbec maniak
Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 1772 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 11:46 Temat postu: |
|
|
długa lista ale faktycznie-niezbędna! _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
japcio_80 uzależniony
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 987
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 11:51 Temat postu: |
|
|
ło matko..... sporo. Najchętniej bym wydrukowała i spokojnie przeczytała i przeanalizowała, ale nie wiem czy mam tyle tuszu i papieru w drukarce hihi |
|
Powrót do góry |
|
|
natalia_w moderator
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 4298 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 11:58 Temat postu: |
|
|
rowniez mam taki niezbednik, ale ten co podala Libella5 rowniez sobie wydrukuje. Przedstwie swoj
1. ONA ... od stóp do głów:
- buty (na wesele i poprawiny), wkładki żelowe do pantofelków, + zapasowe białe buty (gdyby złamał się obcas)
- rajstopki / pończochy
- podwiązka
- bielizna
- suknia ślubna
- suknia na poprawiny
- bolerko + inne
- welon, stroik do włosów , kwiatek we włosy
- biżuteria (na wesele i poprawiny)
- zestaw podręczny (igła, nici, zapasowe rajstopy, tabletki przeciwbólowe, chusteczki, kosmetyki do poprawy makijażu, środki higieny, plastry opatrunkowe , + agrafki... + guziki nie powinien się żaden guzik oderwać , ale tak pomyślałam sobie co by było gdyby poszedł sobie guzik od podpięcia trenu w sukni + TAŚMA KLEJĄCA (gdyby pękło koło od halki + wsuwki do włosów.... itp.)
- inne .............. woda na zaschnięte gardełko w torebce u swiadkowej, teczka na koperty z kasą, torebeczka na grosze ,
2. ON ....
- buty (na wesele i poprawiny)
- bielizna
- koszula (na wesele i poprawiny) + spinki do mankietów
- musznik , krawat (na wesele i poprawiny)
- garnitur (na wesele i poprawiny)
- pasek do spodni
- inne .................... krem na wargi dla przyszłego męża z nerwów może mu wyschną...hiihhi
- ręcznik , gdyby ktoś się mocno pocił podczas tańców wywijańców , niektórzy mają "rzadką" skórę)
3. OBRĄCZKI
- zakup obrączek
- grawerowanie
- poduszeczki na obrączki /tacka na obrączki
- inne ..................................
4. URODA
- fryzjer (wybór fryzury, stroik we włosy, wsuwki do włosów, cykorie we włosy)
+ ROZPINANA BLUZKA (np. na guziczki) do Fryzjera
- manicure
- makijaż
- solarium + inne zabiegi na ciało
- inne .......................................
5. ZAPROSZENIA, ZAWIADOMIENIA, WINIETKI, ZAWIESZKI NA WÓDKĘ, NALEPKI NA PUDEŁKA OD CIASTA, PODZIĘKOWANIA, KSIĘGA WESELNA, LISTA GOŚCI, AKCYZA NA WÓDKĘ, MENU ... ITP
(jeśli robimy samodzielnie)
- Papier (kolor, gramatura)
- ozdoby (np. wstążki atłasowe / tiulowe, tasiemki, atłasowe serduszka i obrączki, wiersze, cytaty, aforyzmy... inne)
- wydruk, cięcie, skład
- inne .................................
6. SALA WESELNA
- Umowa (wstępna lista gości)
- ustalenie menu (przywitanie, obiad, kolacja, dania ciepłe i zimne, przystawki, ciasta i tort weselny ... inne)
- ustawienie stołów
- owoce na stół (patery)
- pudełka na ciasta (+ kartony na jedzenie jeżeli ktoś zabiera jedzenie do domu po weselu)
- ozdoby na stół w sali weselnej ( winietki, świece świeczniki, serwetki, słodycze, płatki róż, kwiaty, wazony, małe prezenty dla gości + podziękowania za przybycie.... inne...)
- ozdoby na stół Młodej Pary (świece, kwiaty, płatki róż....)
- ozdoby na krzesła Młodej Pary (tiul, atłas, kwiaty)
- ozdoba za Młodą Parą (np. serce z balonów, z kwiatów... inne)
- ozdoby na salę (balony, łuki i kolumny z balonów, obrączki z balonów, inicjału z balonów lub innych, tiul, wstążki, kwiaty żywe / sztuczne ... inne)
- wejście na salę (ozdoby, usadzenie gości jeżeli są winietki, plansza weselna... inne)
- otoczenie sali (parking, ochrona)
- nocleg dla gości (jeżeli jest możliwość)
- nocleg / pokój dla Nowożeńców
- transport dla gości (autokar, bus, taxi, inne)
- inne ... (np. WC) ............................................
7. SAMOCHÓD MŁODEJ PARY
- wynajęcie / pożyczenie
- paliwo
- kierowca
- wystrój (przód, tył, klamki, tablice rejestracyjne, ozdoby tylniej szyby, balony, kwiaty wstążki, puszki od piwa )) (puszki na sznurku)+ szampan + kieliszki)
- cukierki na bramy dla dzieci J
- wódka na bramy
- inne ............................
8. KWIATY
- Bukiet Panny Młodej
- Bukiet Świadkowej / Druhny / dla dzieci
- Stroik do włosów
- Butonierka (dla Pana Młodego, dla świadka , ew. dla Taty, Teścia)
- Kwiaty do ozdoby samochodu Młodej Pary
- Kwiaty do ozdoby kościoła (ołtarz, ławki, ołtarz boczny NMP, wejście do kościoła, płatki róż do sypania, płatki róż na dywan ..)
- Kwiaty na Stół Młodej Pary (sala)
- Kwiaty na stoły dla gości weselnych (sala)
- Kwiaty na podziękowania dla rodziców
- Płatki róż
- Inne ...........
9. WIECZÓR PANIEŃSKI / KAWALERSKI
- organizacja
- menu
- ?
10. OPŁATY USC I KOŚCIELNE; OPŁATY I DOKUMENTY
- znaczki skarbowe
- podanie o ślub konkordatowy
- świadectwo / akt urodzenia Ona i On
- świadectwo Chrztu Ona i On
- świadectwo I Komunii św. Ona i On
- świadectwo Bierzmowania Ona i On\
- opłata za Ceremonię Ślubną (protokół)
- zapowiedzi + ( spowiedź; nie płaci się ale trzeba o niej pamiętać Młoda Para + świadkowie )
- organista (lub inna muzyka w kościele)
- wystrój kościoła (kwiaty)
- sprzątanie
- inne ................................
- świadectwo katechizacji / z religii (ze szkoły)
- nauki przedmałżeńskie
- poradnia rodzinna
- dowody osobiste (Młodej Pary i świadków)
- inne ..................................
11. FOTOVIDEO
- umowa
- spacer przedślubny
- kamera
- zdjęcia / fotoreportaż
- plener - .. (akcesoria do pleneru: tiul (welon), jedna róża. Jeżeli plener jest na łonie natury; białe prześcieradło, aby suknia się nie pobrudziła przy siadaniu np. na trawkę, + bańki mydlane (podobno piękne zdjecia wychodzą z tęczowymi bańkami))
- album
- ramki do zdjęć (jak ktoś daje zdjęcia na podziękowanie dla rodziców)
- inne .......................
12. ZESPÓŁ NA WESELE / DJ
- Umowa (wesele + poprawiny)
- wybór Pierwszej Piosenki
- wybór muzyki ?
- wybór zabaw weselnych na oczepiny
- inne ................................np. niespodzianki w czasie wesela
13. ALKOHOL I NAPOJE
- Wódka na wesele (zawieszki na butelki, akcyza)
- Wódka na rozdanie (konkursy, nagrody, bramy)
- piwo
- wino
- szampan , kieliszki do szampana
- soki / napoje gazowane
- soki / napoje niegazowane
- woda mineralna
- inne ................................
14. Parasolki
15. usmiech na twarzy i serce pałne miłości
16. ryż
17. zaklepać urlop w pracy + podróż poślubna
18. komórka i numery tel do fotografa i kamerzysty + do orkiestry....w razie jak sie nie jedzie na sesje razem
do przygotowania POLTRa- czy jak to się pisze:
- schody, lub wielki kamień na tłuczenie butelek,
- zakąski;
- ciasta;
- przygotowac miejsca siedzące,
- wódka+napoje, ale to juz w ramach wesela,
- duże grabie i miotłe do sprzątania ;(
+ aparat foto / kamera |
|
Powrót do góry |
|
|
Libella5 bywalec
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 100
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 12:02 Temat postu: |
|
|
myślę, że przyda nam się taka "mała" pomoc... bo później może być tyle na głowie że nie sposób o wszystkim pamiętać _________________
Miej oczy szeroko otwarte przed ślubem i przymykaj je później |
|
Powrót do góry |
|
|
natalia_w moderator
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 4298 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 12:05 Temat postu: |
|
|
pewnie, a tak mozemy sobie powoli odhaczac co juz mamy a co jeszcze musimy zrobic |
|
Powrót do góry |
|
|
niunia32 maniak
Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 1310 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 12:25 Temat postu: |
|
|
nic tylko wydrukować i odhaczać co się ma... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
magdaberbec maniak
Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 1772 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 13:12 Temat postu: |
|
|
a już sobie to przejrzałam i uzupełniłam swoje notatki. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
michasia bywalec
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 135 Skąd: Bydgoszz/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 15:13 Temat postu: |
|
|
a ja jak czytam to boję się,ze to już tak niedługo. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Warszawa : Katowice : Kraków : Poznań : Wrocław : Łódź : Szczecin : Gdańsk : Toruń : Bydgoszcz : Częstochowa : Olsztyn : Rzeszów : Piła : Zielona Góra : Lublin : Kielce
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group |