|
Forum ślubne Ślub-Wesele.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EireneK początkujący
Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 1 Skąd: Nisko
|
Wysłany: Pon 17 Paź 2016, 0:50 Temat postu: Niepokojące zapisy w umowie z lokalem |
|
|
Witajcie.
Piszę ponieważ mam niemały problem z salą weselną. Otóż wraz z narzeczonym po obejrzeniu kilku sal, które odpowiadają nam ze względu na wielkość i lokalizację, nasz wybór padł na piękną salę w hotelu nad rzeką obok parku. Po rozmowie z kierownikiem sali (a poszliśmy wyposażeni w obszerną listę pytań, żeby wszystkiego się dowiedzieć zanim się zdecydujemy i napalimy na salę) wszystko wydawało nam się perfekcyjne, więc poprosiliśmy o wysłanie na maila wzoru umowy. I tu się zaczęły schody, ponieważ w umowie istnieje następujący punkt: "Cena za usługę wynosi x zł za osobę wg kalkulacji na dzień podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że cena ta może ulec zmianie z uwagi na wzrost cen surowców, usług i materiałów potrzebnych do zorganizowania wesela/imprezy." Wysłałam zapytanie do właścicielki sali, czy mogłaby określić w umowie zakres, w jakim ta cena może się zmienić (10-15 zł od osoby byłoby do zaakceptowania, ale więcej już nie bardzo, bo sala już teraz do najtańszych nie należy). Niestety pani odpisała, że nie wprowadzają żadnych zmian w umowie. O ile jeszcze na to moglibyśmy przymknąć oko, to bardziej martwi mnie punkt "W przypadku rozwiązania umowy w terminie nie przekraczającym 8 miesięcy od planowego terminu wesela, zleceniodawca poniesie koszt organizacji wesela w wysokości 80 % wartości od zadeklarowanej liczby osób." Przecież to oznacza, że gdyby nie daj Boże zdarzył się jakiś wypadek czy choroba i musielibyśmy przełożyć lub odwołać ślub, to musimy zapłacić za wesele którego nie będzie.
Dopiszę jeszcze, że moi znajomi mieli swoje wesele w tej sali 3 lata temu, więc skontaktowałam się z nimi, żeby zapytać o te punkty. Powiedzieli mi, że ten pierwszy o zmianie ceny owszem mieli w umowie, ale cena podczas rozliczenia była jak w umowie. Ale tego punktu o płaceniu za wesele w przypadku rezygnacji 8 miesięcy wcześniej w swojej umowie nie mieli, czyli właścicielka musiała to dodać w ostatnich latach.
I tu mam pytanie do was- czy wy też macie podobne zapisy w swoich umowach? Co radzicie w takiej sytuacji? |
|
Powrót do góry |
|
|
biksa początkujący
Dołączył: 28 Paź 2016 Posty: 3
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 9:11 Temat postu: |
|
|
To chyba normalny zapis, ludzie się biją o terminy wesel, wiec jeśli ktoś im nagle by odwołał to dla sali jest to strata pieniędzy. Bardzo wiele sal tak się zabezpiecza dlatego na portalach typu facebooku dużo osób odstępuje komuś terminy , żeby właśnie nie placić 80%.
popr.pisownię/mod/ |
|
Powrót do góry |
|
|
WIDEOFILM moderator
Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 1066 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Sob 3 Gru 2016, 11:04 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze poprzedni post, nie tylko lokale się zabezpieczają przed tzw spadami. To samo robią zespoły muzyczne, kamerzyści, fotoreporterzy. Ludzie czasami potrafią się niepoważnie zachowywać w stosunku do usługodawców. Stąd takie zapisy w umowach. I jest to zgodne z postanowieniami Kodeksu Cywilnego. Oczywiście co do wysokości tzw. zadośćuczynienia to kwestia umowy pomiędzy stronami. _________________ Jak coś robić to dobrze, a byle jak, to lepiej wcale. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Warszawa : Katowice : Kraków : Poznań : Wrocław : Łódź : Szczecin : Gdańsk : Toruń : Bydgoszcz : Częstochowa : Olsztyn : Rzeszów : Piła : Zielona Góra : Lublin : Kielce
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group |
|
|